ההיסטוריה של הדארטס

הרבה נכתב לאורך השנים על ההיסטוריה של חצים, אבל מציאת מידע אמין חצים אמין הוא סיפור אחר לגמרי.

עובדה אחת אף אחד לא יכול לחלוק כשמדובר בהיסטוריה של חצים היא כי המשחק הומצא בבריטנה ומשוחק כבר למעלה מ 100 שנה.

ההשערות הם רבות, אבל אם השמועות הם נכונות, אז מקור החצים הוא בתקופת שילטונו של הנרי השמיני, כאשר הורה לקשתים שלו לתרגל את מיומנות הקשת כל השנה, ובתקופות גשומות, נלקחה מיומנות החץ וקשת פנימה וכך התפתח ספורט הדארטס.

שמועות על הספורט החדש הגיעו לאוזניו של המלך, הנרי השמיני שהתרשם מהספורט החדש הזה.

דיווחים היסטורים מספרים כי הנרי המלך השמיני נהנה מהספורט, שבשנת 1530 העניקה לו אישתו אן בוילן סט חצים מעוטר

המשחק לא נשאר רק באנגליה. לא עבר זמן רב לפני שאנשים במדינות אחרות החלו ליהנות מהמשחק. על פי הדיווחים, הצליינים שעזבו את אנגליה ב -1620 על סיפון "מאיפלאוור", שיחקו חצים בשביל הכיף והבידור במסעם על פני הים לאמריקה.

הדארטס הפך להיות פופולארי יותר ויותר ואז הוקמה האגודה הלאומית לדארטס (NDA) שנוסדה בלונדון בשנת 1924. ה- NDA קבע רגולציות וסטנדרטים לספורט, וכתב תקנים וכללים.

בשנת 1927 העיתון הפופולארי חדשות העולם נתן חסות לתחרות הדארטס הראשונה בעולם שהייתה להיט מיידי עם למעלה מ 1,000 משתתפים.

מאז ועד היום נהפך ספורט הדארטס לספורט הצומח בעולם כולו ומשוחק בכל פינה בעולם עם עשרות מיליוני צופים בטלוויזיה, ועשרות אלפי צופים המגיעים לכל תחרות

הדארט

הדארט ב "ספורט הדארטס" מהונדסים ומעוצבים בצורה סופר מקצועית ומגיעים במגוון משקולות, גדלים, צורות, חומרים ומחירים

אתה יכול להבין ולדעת הכל על חצים, אבל ברגע שאתה עומד מול לוח המחוונים, זה הכל עד "אתה ואת החצים שלך". עם "חצים ימינה" יכול לעשות הבדל עצום לביטחון שלך ואת הדיוק שלך.

סט טוב של דארטס לא יגרום לך לזרוק טוב אם אתה עדיין חדש בספורט. איכות מגיעה עם תרגול ואימונים רבים, אבל ברגע שהדיוק משתפר, בט נכון וטוב של דארטס עם האיזון הנכון, יעזור באופן ודאי שליפור במשחק של כל אחד ואחת.

כל הדארטס מורכבים מ 4 חלקים:

  1. הטיפ
  2. הבארל
  3. השאפט
  4. הפלייט

לוח המטרה

כל לוח המחוונים מחולק ל -20 חלקים בצורת חרוטים, הנקראים גם "מקטעים", הממוספרים בין 1 ל -20.

  • טבעת דאבל (Double או D) = פי שתיים
  • טבעת טריפל (Triple או T) = פי שלוש
  • בּוּל מרכזי - מרכז מטרה חיצוני = 25 נקודות
  • בּוּל חיצוני - מרכז מטרה פנימי = 50 נקודות
  • גרין זון - (Green Zone) = (רק בלוחות גרין זון מיוחדים) כאשר נותרו 30 נקודות ומטה

ניקוד:

  1. כל פגיעה חוקית במטרה מזכה בנקודות
  2. פגיעה במטרה מעניקה את הסכום הנקוב בחלק העליון של הצבע בו פגעתם
  3. הטבעת החיצונית מכפילה את ערך הסכום (דאבל או Double או רק D)
  4. הטבעת הפנימית משלשת את ערך הסכום (טריפל, או Triple או רק T)
  5. בּוּל פנימי - מרכז המטרה הפנימי = 50 נקודות. ( בּוּל או Bull's Eye או Bull)
  6. בּוּל חיצוני - מרכז המטרה החיצוני = 25 נקודות.

קו הזריקה - קו האוקי

קו האוקי הוא הקו/סמן על הקרקע המוגדר במרחק קבוע מהלוח ממנו זורקים את הדארטס ללוח עצמו.

הקו מסומן בדרכים שונות, שטיח מיוחד, לייזר, מדבקה או כל סמן אחר העומד במדויק

הגדרות

חוקי המשחק

  • את הספורט משחקים 2 ספורטאים או 2 קבוצות של 2 ספורטאים בכל קבוצה.
  • כל ספורטאי מתחיל מסכום של 501 או 301, ממנו מופחת מספר הנקודות שצובר הספורטאי.
  • המטרה היא להיות הספורטאי הראשון שיקבל את הניקוד המושלם אפס.
  • לרשות כל ספורטאי 3 חיצים.
  • כל תור כולל זריקת 3 חצים אל המטרה, לא פחות ולא יותר.
  • הזריקה נעשית מאחורי קו הסימון בלבד, אין לדרוך על הקו.
  • חץ אשר נזרק ולא נתקע בלוח, לא ייחשב ולא יספר הניקוד של חץ זה בלבד.
  • אסור לגעת בחץ לאחר שנזרק ואסור לתקוע אותו ידנית בלוח.
  • אין לזרוק את אותו החץ פעמיים.
  • סיום המשחק הינו באמצעות פגיעת החץ האחרון לניצחון חייב לפגוע במספר הנכון בטבעת הכפל ו/או על ידי פגיעה במרכז המטרה הפנימי בּוּל פנימי. לדוגמא - אם נשארו 40 נקודות לניצחון, יש לפגוע בדאבל 20 לניצחון
  • בלוח ה Green Zone בלבד, ורק כאשר נקבע כך מראש, כאשר הניקוד מגיע ל 30 נקודות, ניתן לסיים את המשחק על ידי פגיעה באזור הגרין זון (Green Zone)
  • משתתף שהגיע לניקוד 1 או מתחת לסכום אפס המדויק, חוזר למספר הנקודות שהיה לו בתחילת התור הקודם. לדוגמה: אם לספורטאי נותרו 32 נקודות, הזריקה הראשונה היא 16 נקודות והזריקה השנייה היא 15 נקודות, נותר ניקוד של 1. במקרה הזה, יחזור הניקוד ל 32 נקודות.
  • אסור בתכלית האיסור לזרוק כאשר עומד ספורטאי לפניך.
  • אין להשתמש בחץ לשום דבר אחר חוץ משימוש לכיוון המטרה בזמן משחק

התחלה וסיום

  • על כלל הספורטאים לכבד את המשחק, המקום, החוקים והספורטאי היריב.
  • יש ללחוץ את ידי הספורטאי היריב בתחילת וסיום כל משחק.
  • כל משחק יתחיל רק אחרי ששני הספורטאים מילאו את טופס המשחק.
  • כל משחק יחל ע"י סימן של השופט ויסתיים בסימן של השופט.
  • במידה ואין שופט, המשחק יחל עם לחיצת הידיים של שני הספורטאים.
  • חימום לפני התחלת משחק - כל ספורטאי רשאי לזרוק 6 חצי חימום אל המטרה.
  • בסיום זריקת 3 החצים על הספורטאי הלא זורק לקרוא בקול רם את הניקוד המצטבר.
  • באחריות הספורטאי שלא זורק לרשם את התוצאה של הספורטאי הזורק בדף ו/או באפליקציה.
  • בהעדר שופט, באחריות הספורטאי שאינו משחק לספור ולרשום את הנקודות.
  • זכותו של הספורטאי הזורק לבדוק את התוצאה לפני הוצאת החצים.
  • בסיום כל משחק, יחתמו 2 הספורטאים על טופס התחרות ויעבירו אותו למנהל הפעילות באותו הזמן.
  • אם הספורטאי נגע בלוח לאחר זריקת חץ, או נגע בחץ לאחר זריקתו, תינתן אזהרה מילולית.
  • לאחר 2 אזהרות מילוליות/עבירות, השופט רשאי לפסול את הספורטאי.
  • בהעדר שופט, לאחר 2 עבירות, יפסיד הספורטאי את המשחקון.